Mina hästar - Westdream

Westdream är på pappret en Morganhäst, men jag är övertygad om att det är något fel på de papprena. Han är min lilla mustang, min vilda (west)ernhäst. <3
 
 
Sandy, som jag kallar honom efter den sandiga tonen i hans päls, är en valack jag köpte på Vingården. Jag hade hittills bara en westernhäst, min appaloosa Popsey, men önskade mig en till och Sandy var perfekt! Han ÄR en mustang, sso har gjort fel. Hrmpf!
 
 
Sandy är en stabil och lojal herre och har en tydlig av- och påknapp. Han är lätt att få igång och ökar gärna tempot utan att protestera, men kan samtidigt tagga ner och sakta av - allt man behöver göra är att sända den tanken till honom. Mycket lyhörd häst, såklart enligt westernridningens alla konster och regler. Han är mycket häst, och trivs bäst i stora flockar där han får utlopp för sina instinkter och naturliga beteenden som häst, kunna röra sig över fälten och beta fritt. Samtidigt har han en avslappnad och lättsam inställning till människor och även andra djur.
 
 
Sandy gör sig bäst på långa tyglar i en paddock där han får uppvisa sina talanger inom westernridning, han är en fena på allt ifrån cutting och slidestop till spins och trail. När westernsadeln läggs upp på hans rygg tänder han till, då vet han att det är dags för honom att få lysa och få göra det han allra bäst tycker om. Men han har även blivit riden under vanliga uteritter, med vanlig engelsk sadel, och finner sig lika fint i det. Sandy har varit i min ägo länge och jag har aldrig haft minsta problem med honom, alltid lika lugn och harmonisk.
 
 
Ännu en mycket vacker häst av startmodell, färgerna är jättesnygga. Och perfekt som westernhäst. Saknar du en westernhäst? Köp en av samma uppfödare som Sandy kommer ifrån - garanterat bra gener!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0