Mina hästar - Stormchaser

Det var under något event med min klubb Bad Troopers som en av mina klubbkamrater red på en häst jag inte kunde slita blicken ifrån.
 
Jag frågade henne vad det var för ras, och i vilket stall man kan hitta såna förtjusande fyrbeningar till salu. Det visade sig vara ett Holländskt Varmblod från Fort Pinta. (Numera köper man dem på Ferdinands Hästmarknad men vid denna tidpunkt fanns dem till försäljning i Fort Pinta). Efter eventet var jag snabbt nere i försäljningsstallet och fick mig en mycket vacker syn. Där stod nämligen ett stort och ståtligt sto, vid namn Stormchaser, som jag köpte utan att tveka.
 
 
Stormchaser hade väl något år tidigare kunnat räknas som en prima tävlingshäst med sina goda egenskaper, men var vid detta tillfälle utklassad av både araber och fjordhästar, även om jag förvisso tyckte att hon sprang snabbt - dock ej tillräckligt på tävlingar. Men jag var heller inte ute efter att tävla henne, jag tyckte bara hon var en otroligt vacker häst i en klassisk brun färg som jag bara tvunget skulle ha. Lite som en trofé!
 
 
Jag var vid den här tidpunkten väldigt lat med levlingen. Jag drog kvickt upp Storm till level 10, sen fick hon stå ganska länge innan jag utbildade färdigt henne. När det kommit så många andra fina hästraser var jag nog lite bortskämd. Storm är ju av starthästmodell med allt vad det innebär; stela rörelser, klumpiga hopp och skev finmotorik. Men jag älskade henne ändå och red ofta runt på henne och bara mös.
 
 
Men efter ett tag kom jag igång med utbildningen igen och det var skönt att få bocka av henne som färdig. Hon var som sagt inte den smidigaste hästen att rida och jag ville bara snabbt få in henne i stallet igen.
 
 
Stormchaser är ett trevligt sto med mycket energi och vilja. Hon är snabb, så snabb att hon kan springa ikapp en storm! Men hon är inte världens duktigaste att hoppa med och det var sällan jag valde henne till klubbevents. Uppdrag var hon heller aldrig med på. Idag är det inte ofta jag rider henne alls, utan hon får mest stå som en trofé i stallet och bidra med den charm en häst av startmodell ändå utstrålar.
Moa Bluegirl
2017-04-04 @ 13:48:44
URL: http://moabluegirl.blogg.se

Heej Daim! Kommer du ihåg mig?? haha. Jag kollade igenom min blogg och klickade in på länken till din blogg och ser att du fortfarande bloggar, superkul att se! Ha en bäst dag! <3

Svar: Ååh Moa! Vilken server spelar du på? Vi borde ses någon dag :*
Daim




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0