Mina hästar - Crazycrush

Crazycrush, eller Cloetta, är en ponny av rasen Chincoteague, köpt i Valedale. Min första skäckfärgade häst i hela SSO. :)
 
Ett sto, som alltid varit lite vresig och svår att förstå sig på. Men hon har sina goa stunder ibland. Tyvärr är hon en ponny jag inte rider så ofta.
 
 
Jag misstänker att Cloetta inte alltid hade det så bra hos sina tidigare ägare, för hon är ofta misstänksam och sur och kan ibland bli lite opålitlig, och vi har aldrig lyckats knyta an till varandra så bra, trots att hon har det bra hos mig. Hon är inte intresserad av människor och vill sällan bli riden. Enstaka gånger har vi tävlat i Ponnychampionatet ihop då jag ändå tycker mig se ett visst uns av vilja och tävlingsinstinkt hos henne. Där och då, på banan, har jag alltid hoppats att tändningen hos henne ska hålla i sig och att hon ska vara lika alert och framåt hemma, men det går över så fort man sadlar av och ställer in henne i boxen igen.
 
 
Cloetta kan vara busig och sprallig och bete sig som en typisk ponny, alla förstår nog vad jag menar. Men ibland beter hon också helt oförståeligt, frånvarande, arrogant och uttråkat gentemot mig som ryttare. Det finns inget som rår på henne och hon är helt enkelt inte intresserad av att varken bidra med något själv eller ta till sig av vad jag ger.
 
Hon går med på ponnyevents ibland för jag vill ändå aktivera henne och se om det går att få henne att byta inställning, men allt som oftast önskar jag att jag hade tagit en annan ponny att rida.
 
Här på ponnyevent
 
 
Jag önskar och hoppas verkligen att vi i framtiden får en bättre relation, för hon är jättesöt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0