Mina hästar - Popspot

Popspot, eller Popsey som hon kallas, är ett charmigt sto av rasen appaloosa, köpt på Marleys gård då jag var ute efter en westernhäst. Hon är en riktigt rolig häst att rida, egensinnig och mycket duktig på att hoppning. Det tog oerhört lång tid innan jag slog i ett enda hinder med henne, det hände inte en enda gång under hennes 10 första levlar (läs; år) åtminstone, så jag roleplayar att hon är en duktig hopphäst, även om hon också är duktig på westerntypiska grenar som barrel race och pole bending, såklart.
 
 
Hon används nästan alltid då jag rider western med klubben. Det har hänt att jag hållt i träningar då vi övat på cutting, trail och att rida enligt westernkonstens alla regler, och det där är ju Popsey en fena på. Tålmodigt står hon ut med att vara med i grundläggande övningar, hon är väldigt duktig med nybörjare på det viset att hon gillar att vara med och lära ut till andra. Hon har visat mig och lärt mig mycket om westernridning som jag inte kunde sen innan.
 
 
Popsey kan uppfattas som lite vresig i stallet, det beror på att hon är kittlig vid rykt, och tycker att allt för försiktig eller långsam hantering är lite obehaglig. Därför måste man ta rejäla tag med henne så hon vet vad som gäller. Hon är van vid att hanteras med bestämd hand. I ridningen däremot vill hon helst gå på långa tyglar även i galopp, och bli styrd med säte och ben för hon har väldigt känslig mun, men har man bara behärskat denna typ av naturlig ridning med henne så har hon riktigt fina gångarter och ett välbalanserat tempo i sina steg.
 
 
Popsey är en tuff, arbetsvillig häst med skinn på mulen och som inte är rädd för lite skit under hovarna. Hon är så otroligt söt i sina prickar! En unik häst jag aldrig ångrat att jag köpte.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0