Mina hästar - Northqueen

Northqueen är en brun, nordsvensk brukshäst. Hon kallas för Queen, och jag minns inte riktigt vart jag köpte henne - antingen var det i Gyllenbladsstallet eller så var det i Valedale. Jag visste att jag var på jakt efter en nordsvensk, det hade jag planerat, men jag var osäker först på vilken färg jag var ute efter. Men till slut efter mycket velande valde jag den här mörkaste färgen då jag tycker det känns väldigt "nordiskt" och karaktäristiskt.
 
 
Queen är en bossig och bastant dam med mycket egen vilja, och trots hennes talanger i hoppning som uppfödaren sa att hon skulle ha så har jag inte tävlat henne. Hon var av någon anledning en pina att levla och markerade väl på det viset att hon inte var intresserad av varken träning eller tävling. Queen är en ridhäst, en ypperlig sådan. Hon är trygg och går alltid bestämt framåt. Inga drag av nervositet över huvud taget, en riktig järnlady.
 
 
Inför öppningen av Dinodalen släpptes nordsvenskarna till spelet och det var väl därför, förutom att nordsvensken är en väldigt trevlig hästras att ha för övrigt, som jag absolut behövde köpa Queen. Hon skulle bli den häst som jag skulle gå in i Dinodalen med. Och så blev det! Queen var nöjd med det, hon älskar snö, kyla och kalla klimat så Dinodalen passade henne utmärkt. Hon bar mig över stockar, stenar, snödrivor och isflak och tillsammans upplevde vi många spännande äventyr tillsammans i det snötäckta området. Trots att vi frös och knappt såg något hade vi ändå varandra och hon tog sig snabbt och smidigt fram överallt, vädret till trots. Jag blev imponerad av den styrka och det mod hon besitter. Sicken häst jag hade hittat!
 
 
Queen är en uthållig och otroligt stark men tystlåten häst som gärna jobbar på och är till lags, men svår att komma inpå djupet. Hon är härdad, bestämd och lite svår. Men hon har alltid ställt upp och även i varmare klimat än just Dinodalen har hon visat sig vara en riktigt fin turhäst som gör sig bäst på de riktigt långa sträckorna.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0