Mina hästar - Lovesong

Lova är mitt fina tinkersto. En häst jag är extremt nöjd med. Hon har väldigt inspirerande färger och jag älskar hennes vackra bläs. Hon ser naturlig och jordnära ut, och det är precis så hon är också. Fridfullt temperament, bekväm att rida. En perfekt ridturshäst som jag tyvärr aldrig har tid att rida längre, det var nu väldigt länge sedan sist.
 
 
Lova är lite som Bamse, stor och stark men väldigt snäll. Ett riktigt kraftpaket med bred rygg och mycket hovskägg, tjock man och bastanta muskulösa ben. Jag har aldrig utbildat henne inom någon särskild gren, Lova är i grunden en arbetshäst som skulle må bäst av att dra timmer i skogen men sånt hinner jag inte med, så hon har fått nöja sig med att gå vanliga enkla uteritter mestadels, och det har hon faktiskt funnit sig väldigt bra i - vi har ridit mycket i skogen då hon verkligen uppskattar det.
 
 
Hon älskar att få komma ut i naturen och bara skritta eller trava. Ibland vill hon sträcka ut i en fartfylld galopp och då dundrar det i marken så allt underjordiskt liv sätter kaffet i halsen.
 
 
Jag har aldrig tävlat henne i championat eller liknande, utan hon är mest en fin häst som jag bara var tvungen att ha i mitt stall. Jag älskar hennes färger och bläsen är nog den finaste bläs som finns i SSO. She had me at bläs, så att säga. Hon är en otroligt mysig häst som jag haft många fina upplevelser i skogen med!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0