Mina hästar - Darkspirit

Darkspirit, eller Spiran som hon kallas, är mitt vackra arabsto. Jag köpte henne på Goldspurs gård i Skördebygden. Av alla tillgängliga arabhästar var hon den som utmärkte sig mest i mina ögon, hon hade karisma och den blanka svarta hårremmen tårade mina ögon. Av välbehag givetvis, hon var så iögonfallande och otroligt spänstig. Jag såg direkt att hon hade potential.
 
 
Hon är en tävlingshäst av rang! Eller var, rättare sagt. Då snabbare hästraser nu intagit Jorvik får Spiran tyvärr se sig överlägsen i championat, men vi deppar inte för det. Hon var FANTASTISK på sin tid och sprang in mycket prispengar och rosetter ihop med mig. Hon var alltid den häst jag valde att tävla med i championat och resultatstävlingar, och hon gjorde grymt bra ifrån sig. På hennes rygg fick jag verkligen blodad tand för tävlingar.
 
 
Jag och Spiran red mycket tävlingar och vi var enhetligt besatta av att ta rekord och vinna. Spiran är en häst med mycket tävlingslust, hon vet att hon är både vacker, snabb och smidig och sprang överlägset förbi alla andra. Hon är som en liten circushäst, det finns mycket självförtroende och begåvning i den här lilla svarta hästen och allt hon gör blir till en show. Hon var en fröjd att rida i tävlingssammanhang. Hon är alltid otålig att göra i ordning i stallet. Rykt, hovkratsning, sadling och tränsning får gärna gå fort - Spiran vill ut!
 
 
Hon var verkligen en av mina absoluta favorithästar otroligt länge. När jag hade gjort allt för dagen tog jag alltid Spiran och red på henne resten av min "lediga tid", främst har vi utforskat hela norra Skördebygden tillsammans eftersom det var i det området jag köpte henne, och där har hon alltid kännt sig hemma. Hon har fantastiska steg och ett livligt, karismatiskt temperament som jag gillar. Hon var en drömhäst som jag ville ha länge innan jag väl köpte henne och det har jag aldrig ångrat.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0