Mina hästar - Ashjoy

Ash är min andalusierhingst, min andra storhäst som jag köpte i spelet. Han klickades hem mitt i natten, så såhär såg våran första bild tillsammans ut. 
 
 
Ash är en riktig gentleman. Hade han varit en människa hade jag varit djupt förälskad i honom! Jag var från första ögonblicket väldigt beundrad över hans lockiga, tjocka man och svans, och hur de svepte när han rörde sig. Ash var den första häst jag köpte som hade annorlunda animationer jämfört med starthästens modell, så detta var en sensation för mig. Jag kunde inte tro att det var sant, jag var bokstavligt talat helt mållös över denna häst. Än idag tycker jag såklart att han är vacker, men chocken har liksom lagt sig lite om man säger så!
 
 
Jag red ofta på Ash under denna tidsperiod, alltså precis efter att jag köpt honom. Jag gjorde dock aldrig några huvuduppdrag med honom, utan mest dagliga, sysslor och lopp. Han var något klumpig att rida då och är än idag, hoppning är inte hans starka sida utan det är dressyren han är bäst på. Ash är väldigt modig, och trots att jag som sagt inte gör huvuduppdrag med honom är han säkerligen en lovande kandidat om Bläsen skulle bli sjuk någon gång.
 
 
Ash är ganska bossig att rida, en stark häst med mycket egen vilja. Men han skulle aldrig göra något dumt emot någon människa. Emot andra hästar är han lite avvaktande, han är ingen kelgris. Han är en enmanshäst och skulle lida något oerhört om han såldes, men det kommer givetvis aldrig hända. Han vänjer sig snabbt vid miljöer och vill gärna stanna kvar i dem. Därför har han protesterat lite varje gång vi flyttat och bytt hemstall, Ash vill gärna stanna på en plats där han känner sig trygg. Han älskar Silverglade och ängarna omkring Steves gård.
 
 
Jag rider Ash ganska sällan numera, gör jag det så är det främst när det vankas dressyr. Eftersom han börjar bli till åren får han vila mycket, något han kanske inte är helt nöjd med, men med så många hästar i stallet får man prioritera.
 
Ash hatar att bli klädd i rosa, han är ingen Barbiehäst menar han.. på alla hjärtans dag 2015 var han inte helt nöjd.
 
Ash är en underbar häst som jag alltid har avgudat, han är en av de vackraste i hela spelet enligt mig!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0